Aktualności

Czym jest artykuł SEO i jak go napisać? Radzimy, jak powinien wyglądać

3 kwietnia 2022

Artykuły SEO są jednymi z najbardziej wartościowych tekstów w internecie. Pomagają m.in. w pozycjonowaniu strony internetowej w wynikach wyszukiwania Google, co przekłada się na większy ruch oraz sprzedaż. Czym jest artykuł SEO? Jak powinien wyglądać? Jak go poprawnie napisać i jakie narzędzia mogą w tym pomóc? Wyjaśniamy.

Obecne algorytmy Google są bardzo zaawansowane. Wyszukiwarka często podpowiada użytkownikowi frazy, które być może miał na myśli, wpisując konkretny tekst w pasku wyszukiwania. W ten sposób internauta jest w stanie szybciej znaleźć najdokładniejszą odpowiedź na zadane pytanie, czy informacje na interesujący go temat.

 

Artykuł SEO — co to jest?

Treść na Twojej stronie internetowej jest jednym z głównych czynników wpływających na jej widoczność w wynikach wyszukiwania. Artykuły SEO (Search Engine Optimalization)  to teksty funkcjonalne i  zoptymalizowane pod wyszukiwarkę Google. Co to oznacza? Artykuł tego typu powinien posiadać odpowiednią długość, budowę i formatowanie. Ponadto musi zawierać także odpowiedzi na pytania zadawane przez internautów. Wszystko po to, by roboty Google uznały go za wartościowy i ulokowały go jak najwyżej na liście wyników wyszukiwania. Zwiększa to szanse na wzrost liczby odwiedzin Twojej witryny i – co za tym idzie – zwiększenie ilości klientów.

 

Jak napisać artykuł SEO? Na co trzeba zwracać uwagę?

Do stworzenia dobrego artykułu SEO potrzebne są trzy główne ogniwa, a mianowicie:

  • Temat — tutaj przyda się dobry research i wybranie wiedzy, którą chcesz przekazać. Jeśli prowadzisz bloga i brakuje Ci pomysłów na nowe publikacje, pomocne mogą okazać się generatory tematów;
  • Słowa lub frazy kluczowe, na które ma on się wyświetlać w wyszukiwarce — należy  używać słów, które prawdopodobnie potencjalny internauta wpisze w wyszukiwarkę, poszukując, informacji, ofert czy odpowiedzi na pytania. Przy dobieraniu słów kluczowych pomóc mogą narzędzia SEO, plannery słów kluczowych czy różnego rodzaju fora i grupy na Facebooku (możesz tam sprawdzić, o co najczęściej ludzie pytają). Pomóc może także… sama wyszukiwarka, to tam pojawiają się sugestie najczęściej wyszukiwanych fraz.
  • Prawidłowe opracowanie tematu – tak by stał się on atrakcyjny dla robotów Google.

 

Artykuł SEO — jak powinien wyglądać i co zawierać, aby był wartościowy dla Google?

Aby tekst SEO spełnił swoją funkcję, przynosząc nowych czytelników i klientów, musi łączyć w sobie kilka ważnych elementów. Należą do nich:

  • Poprawność językowa — mechanizm Google rozpoznaje błędy językowe. Tekst niepoprawny uznawany jest za niskiej jakości, dlatego nie zasługuje na to, by polecać go internautom.
  • Naturalne rozmieszczenie słów kluczowych — twierdzenie, że im więcej słów kluczowych w artykule tym lepiej, to mit. Zbyt duża ich ilość w tekście może mieć nawet odwrotny efekt od zamierzonego i wydać się robotom Google podejrzana. Można odmieniać frazy, stosować synonimy, a nawet rozdzielać je znakami interpunkcyjnymi.
  • Stosowanie zasad webwritingu — pamiętać trzeba tu m.in. o skupieniu uwagi na odbiorcy, stosowaniu ciekawych nagłówków i używaniu prostego języka w tekście.
  • Formatowanie tekstu — czyli pamiętanie o podzieleniu go na akapity, stosowaniu wypunktowań i śródtytułów (ważne by zawierały w sobie frazę kluczową). Ciekawym zabiegiem jest także wyboldowanie słów kluczowych.
  • Prawidłowe rozmieszczenie słów kluczowych — powinny występować one w tytule, leadzie (najlepiej na samym początku) i nagłówkach. Frazy można lokować także w alt tagu (to alternatywny tekst dla obrazu).

 

Narzędzia przydatne w tworzeniu treści SEO

Aby ułatwić sobie pracę nad tworzeniem treści pod SEO, można skorzystać z wielu narzędzi dostępnych online. Poniżej przedstawiamy jedne z najbardziej przydatnych i popularnych:

  • Yoast SEO — wtyczka do wordpressa, która ocenia tekst pod względem optymalizacji pod SEO. Wskazuje, jak jeszcze można poprawić jego wartość dla SEO;
  • language tool — darmowy program do sprawdzania stylu i pisowni (pomaga przy tworzeniu tego artykułu);
  • ubersuggest — pomaga w wyszukiwaniu słów kluczowych;
  • hubspot — generator tematów;
  • Rank Math — wtyczka do wordpressa. Podobnie jak Yoast Seo, pomaga w optymalizacji tekstu pod wyszukiwarkę Google.

 

Specjalizujemy się w pisaniu tekstów SEO

 

Jako firma 4Lucky specjalizujemy się w tworzeniu tekstów zgodnych z wytycznymi Google. Nasze artykuły poprzedza głęboki research na dany temat, a następnie przygotowanie rzetelnego content planu dla Klienta. Do każdego zlecenia podchodzimy indywidualnie, by móc zapewnić jak największą satysfakcję naszym Partnerom. Przy tworzeniu tekstów posługujemy się specjalistycznymi narzędziami SEO, które wskazują odpowiednie frazy kluczowe do konkretnego tematu. Dzięki temu mamy pewność, że artykuły znajdą się wysoko w wynikach wyszukiwania, co istotnie wpłynie na ruch na stronie Klienta oraz zwiększenie sprzedaży jego produktów. 

Chcesz dowiedzieć się więcej? Skontaktuj się z nami, a na pewno Ci pomożemy! 
Mail: biuro@4lucky.pl

4Lucky