Aktualności

Na czym polega marketing internetowy?

16 listopada 2021

Marketing internetowy to nazwa określająca szereg działań wspierających promocję, rozpoznawalność, prestiż oraz sprzedaż online. Przedsiębiorcy coraz częściej zdają sobie sprawę, że odpowiednio dobrane do profilu firmy działania w Internecie skutkują rozpoznawalnością marki i zainteresowaniem ich ofertą przez klientów. Na czym dokładnie polega marketing internetowy?

Marketing internetowy i jego powstanie datuje się na początku lat 70. XX wieku. Najszybszy rozwój tej dziedziny nastąpił jednak wraz z pojawieniem się Internetu w każdym gospodarstwie domowym i jego błyskawicznym rozwojem, od lat 90. XX wieku aż po dziś. W 1993 roku powstała pierwsza przeglądarka internetowa obsługująca grafikę – Mosaic. To sprawiło, że reklama w Internecie mogła przyjąć formę obrazów. Dokładnie w tym samym roku firma Global Network Navigator sprzedała swoją pierwszą klikalną reklamę internetową firmie prawniczej z Doliny Krzemowej. Pierwszy graficzny baner reklamowy pojawił się jednak dopiero rok później, 27 października 1994 r. Miało to miejsce w magazynie internetowym HotWired. Wkrótce Internet zaczął zalewać kolorowymi, niespersonalizowanymi banerami, spamem i e-mailami. Po 2000 roku nastąpił jednak przełom w personalizacji tego typu materiału. Dziś marketing internetowy jest jednym z najważniejszych obszarów promocji produktów i usług. 

Odbiorca w marketingu ma znaczenie

Marketing internetowy to wszelkie działania promocyjne, które realizowane są za pomocą mediów społecznościowych, aplikacji mobilnych i wyszukiwarek internetowych. Mają one na celu budowanie świadomości marki w sieci. Kluczowe w tej dziedzinie jest dotarcie do jak najszerszego grona odbiorców. W przeciwieństwie do klasycznego marketingu, odbiorca przekazu ma do odegrania znacznie większą rolę. Klienci mogą prowadzić dialog z firmą oraz wyrażać swoje opinie, a tym samym zwiększać rozpoznawalność marki. Skuteczne działania online mogą znacząco poprawić wyniki sprzedaży, a także przynieść korzyści wizerunkowe.

Pokaż się w Internecie

Marketing internetowy daje ogromne możliwości reklamowe dla firm ze wszystkich sektorów i regionów świata. W dobie Internetu stała obecność w wynikach wyszukiwania Google, w popularnych serwisach i kanałach oraz w mediach społecznościowych to podstawa skutecznej promocji online każdego biznesu. Nadążanie za aktualnymi trendami marketingowymi pozwala na prowadzenie szybkich i skutecznych działań promocyjnych. E-marketing pozwala na bezpośrednie dotarcie do celu, nie ogranicza zasięgu, czasu transmisji i przede wszystkim nie generuje wysokich kosztów jak tradycyjne media. Dlatego też warto nawiązać współpracę z agencją SEO i SEM, która opracuje profesjonalną strategię marketingową i profesjonalnie wesprze wszelkie działania promocyjne w Internecie.

–> Sprawdź ofertę 4Lucky w zakresie marketingu internetowego

Rodzaje marketingu internetowego

Marketing internetowy to szeroka dyscyplina, posiadająca wiele odmian. Co istotne,  każda z nich pozwala realizować różne cele. Te przede wszystkim dzielą się na długoterminowe (sprzedaż produktów lub usług, budowanie pozytywnego wizerunku w branży oraz działania promocyjne podnoszące świadomość marki), a także krótkoterminowe – szybszych efektów oczekuje się w sytuacjach takich jak poprawa wizerunku firmy po kryzysie, wprowadzenie nowego produktu na rynek czy sezonowa wyprzedaż w sklepie internetowym. Wszelkie działania promocyjne powinny być oparte na rzeczywistych potrzebach firmy. Najważniejsze narzędzia marketingu internetowego to:

  • social media marketing,
  • pozycjonowanie stron internetowych,
  • reklamy Google Ads,
  • video marketing,
  • influencer marketing,
  • e-mail marketing,
  • User Experience,
  • kreacje graficzne,
  • content marketing,
  • chatboty.

 

4Lucky