Aktualności

TikTok, czyli nowa możliwość promocji firmy. Jak go wykorzystać do pozyskiwania klientów?

22 kwietnia 2022

W dzisiejszych czasach odpowiednie prowadzenie social mediów  jest bardzo ważne dla firm, ponieważ współczesny marketing opiera się głównie na promocji w internecie. Media społecznościowe dają możliwość zdobycia bezpośredniego kontaktu z potencjalnym klientem. Jedną z platform najchętniej wykorzystywanych do działań marketingowych jest TikTok. Dlaczego więc warto założyć konto na TikToku?

 

Co to jest TikTok?

TikTok to mobilna aplikacja internetowa, która w krótkim czasie zdobyła ogromną popularność. Służy do tworzenia, edytowania oraz udostępniania krótkich klipów wideo, przy użyciu filtrów, efektów i dźwięków. Tematyka dodawanych nagrań jest całkowicie dowolna. Najczęściej spotykane treści to “lip-sync”, czyli poruszanie ustami do określonej piosenki, tak aby wyglądało, że to my ją śpiewamy. Zainteresowaniem cieszą się również układy choreograficzne i różnego rodzaju wyzwania.

Jak zarabiać na TikToku?

Aby móc zacząć zarabiać na TikToku, w pierwszej kolejności użytkownik powinien zdobyć wystarczającą popularność, tzn. grono obserwatorów, którzy przez dłuższy czas śledzą działalność na danym profilu, ale również biorą czynny udział w jego rozwoju, zostawiając polubienia, komentarze, czy też udostępniając dalej.

Jest wiele możliwych metod zarabiania na TikToku. Jedną z nich, a przy tym najbardziej popularną są dotacje (tzw. gifty), otrzymywane podczas prowadzenia transmisji na żywo. Są to wirtualne prezenty w formie monet, które twórca transmisji otrzymuje od oglądających go użytkowników. Wirtualne pieniądze zamieniane są na diamenty, a następnie na gotówkę, która wypłacana jest prosto na konto PayPal. Kolejną metodą jest podjęcie współpracy ze znaną marką i promowanie jej produktów. Firmy jednak nie podejmują kooperacji z mało znanymi użytkownikami. Aby podjąć taką współpracę, należy w pierwszej kolejności zwiększyć liczbę “followersów”.

Sprzedaż konta na TikToku

Następna metoda zarobienia na TikToku to rozwój i sprzedaż konta. Jest ona przeznaczona dla osób, które posiadają wiedzę na temat dodawania treści i działania algorytmów, dzięki czemu profil jest w stanie w szybki sposób zdobyć dużą liczbę fanów. Konto, któremu udało się zdobyć obserwatorów i zasięgi jest następnie sprzedawane zwykle firmom, które mogą zacząć promować na nim swoje produkty.

Konsulting i zarządzanie kontami to kolejny sposób na zarobek na TikToku. Polega na pomocy w rozwoju i kierowaniu profili innych tik-tokerów, ale również firm, które chciałyby rozpocząć prowadzenie marketingu na tym serwisie i powierzają to profesjonalistom. Oprócz wspomnianych wyżej sposobów, można zająć się również trendsettingiem lub współtworzeniem różnego rodzaju duetów i wyzwań ze znanymi kontami, które spowodują ruch na naszej stronie.

Jak zwiększyć zasięgi na TikToku?

Popularność na TikToku jest najważniejszą walutą, dlatego tak ważne jest, aby dbać o ciągłe zwiększanie zasięgów. Jest wiele możliwości, które mogą Ci w tym pomóc. Najistotniejszą sprawą jest dodawanie filmów wysokiej jakości, z dobrym oświetleniem, ponieważ właśnie takie nagrania są promowane przez aplikacje. Inna ważna rzecz, to podążanie za wciąż zmieniającymi się trendami i używanie piosenek, które są obecnie popularne. Stosując popularne hasztagi, możesz zwiększyć swoją szansę na dotarcie do jak największej liczby użytkowników na TikToku. Przy tym wszystkim, należy pamiętać o regularności. Powinniśmy dodawać treści systematycznie i o podobnych porach, aby zwiększyć ocenę algorytmu i być częściej wyświetlanym na stronie głównej. Można również znaleźć tik-tokerów, którzy będą udostępniać nas na swoich nagraniach, co zachęci innych użytkowników do odwiedzenia naszego profilu.

4Lucky